Gluteeniton elämä » Gluteenittomia tuotteita 2017

Gluteenittomia tuotteita 2017

Keliakialiitto päivittää vuosittan oppaan vähittäiskaupoissa myytävistä, gluteenittomaan ruokavalioon soveltuvista tuotteista. Opas antaa kattavan kuvan tämänhetkisestä tuotevalikoimasta ja helpottaa arjen valintoja.

Oppaan sisältämät tiedot löytyvät oikealla näkyviltä alasivuilta.

Oppaasta löydät seuraavat listaukset:

Gluteenittomia tuotteita vähittäiskaupoissa vuonna 2017
  • Tuotetiedot perustuvat yritysten ilmoittamiin tietoihin. Keliakialiitto päivittää oppaan tiedot vuosittain vuoden alussa. Keliakialiitto ei vastaa tietojen oikeudellisuudesta ja pidättää oikeuden tuotevalikoiman rajaamiseen oppaassa.
  • HUOM! Oppaassa olevien tuotteiden lisäksi vähittäiskaupoista löytyy muitakin gluteenittomaan ruokavalioon soveltuvia tuotteita.
  • Lue aina tuotteen ainesosaluettelo ja tarkista tuotteen soveltuvuus gluteenittomaan ruokavalioon.
  • Ajankohtaiset muutokset kerrotaan Keliakialiiton verkkosivuilla, somekanavissa ja Keliakia-lehden Gluteenittomat tuotteet -palstalla.
  • Gluteenittomat tuotteet voivat sisältää gluteenitonta kauraa ja vehnätärkkelystä. Listauksissa on käytetty seuraavia symboleja: Gluteenittoman tuotteen merkki, small = Tuotteella on Suomessa myönnetty Gluteenittoman tuotteen merkki Gluteenittomat tuotteet, pakaste = Pakastetuote

Gluteenittomia leivonnaisia valmistavia leipomoita ja leipomoiden myymälöitä 2017
  • Joidenkin leipomoiden tuotteita löydät myös vähittäiskaupoista. Tarkista leivonnaisten saatavuus yritysten verkkosivuilta tai puhelimitse.
  • Keliakialiitto päivittää tuoteluettelon tiedot vuosittain. Leipomoiden ja myymölöiden tiedot perustuvat yritysten antamiin tietoihin.

Gluteenittoman tuotteen merkin saaneet tuotteet (maaliskuu 2017)
Tuotteen sopivuus gluteenittomaan ruokavalioon voidaan tarkistaa nopeasti pakkauksessa olevasta Gluteenittoman tuotteen merkistä. Gluteenittoman tuotteen merkki helpottaa ja nopeuttaa gluteenitonta ruokavaliota noudattavien sekä heidän lähipiirinsä asiointia kaupassa. Merkki auttaa myös ravitsemisalan ammattilaisia valitsemaan turvallisia tuotteita gluteenitonta ruokavaliota noudattaville asiakkailleen.
Merkin saaneet tuotteet

Gluteenittomia tuotteita 2017