Hehkuva » Miten Hehkutaan?

Miten Hehkutaan?

Keliaakikoiden kanssa

Me Hehkuvassa haluamme rakentaa ymmärrystä siitä, mitä henkinen ja sosiaalinen hyvinvointi keliakiaakikolle on. Siksi kartoitamme eri tavoin näkökulmia keliaakikon hyvinvointiin. Projektissa selvitämme myös, mitkä vertaistuen muodot keliaakikot kokevat omakseen.

Työmuotoja ovat:

Pilottiyhdistystapaamiset ja toiminnan kehittäminen niiden myötä.

Hyvinvoinnin tueksi materiaalia ja mahdollisuuksia koko projektin ajan. Hehkuva-projekti tuottaa myös materiaalia juttujen muodossa Keliakia-lehteen sekä Keliakialiiton verkkouutisiin.

Yhdistyksissä ja alueilla vierailu. Hehkuva-projekti on tiiviisti mukana yhdistysten tapahtumissa sekä Keliakialiiton aluetapahtumissa.

Pilottiyhdistystoiminta

Hehkuva-projektin yksi osa-alue on kehittää ja suunnitella toimintaa tiiviimmässä yhteistyössä pilottiyhdistysten kanssa. Projektiin on valittu neljä pilottiyhdistystä hakemusten perusteella. Pilottiyhdistyksiä ovat Pirkanmaan keliakiayhdistys, Keski-Suomen keliakiayhdistys, Oulun seudun keliakiayhdistys sekä Uudenmaan keliakiayhdistys.

Pilottiyhdistysten toimintaa kehitetään huomioiden kunkin yhdistyksen erilaiset kehittämistarpeet.

Pilottiyhdistystoiminnan myötä järjestetään erilaisia tapahtumia keliaakikoille. Näitä ovat esimerksi "Pänniikö, kun..." -keskustelutilaisuudet.

Keliaakikoita työssään kohtaavat

Hehkuva-projekti on esillä erilaisissa keliaakikoita työssään kohtaavien ammattilaisten tapahtumissa.

Mitä sinä toivoisit?

Tuliko mieleesi jokin työskentelymuoto, jota ei listassa ole? Kerrothan siitä meille, koska Hehkuva tehdään yhdessä.