Merkit

Merkit auttavat kuluttajaa

Gluteenittoman tuotteen merkki Gluteenittoman palvelun merkki_mini

Gluteenittoman tuotteen merkki

Pakkausmerkintöjen tulkinta vaatii usein aikaa, tietoa ja perehtymistä.

Gluteenittomien tuotteiden merkintä yhtenäisellä tuotemerkillä helpottaa gluteenitonta arkea. Tuotteen sopivuus gluteenittomaan ruokavalioon voidaan tarkistaa nopeasti pakkauksessa olevasta gluteenittoman tuotteen merkistä.

Merkin käyttö auttaa myös ravitsemisalan ammattihenkilöstöä valitsemaan gluteenitonta ruokavaliota noudattavalle asiakkaalle turvallisia, gluteenittomia tuotteita.

Merkin käyttöoikeus jo yli 330 tuotteella

Gluteenittoman tuotteen merkin käyttöoikeus on myönnetty 28 eri yrityksen yli 330 tuotteelle. Katso merkin saaneet tuotteet

Gluteenittoman palvelun merkki

Gluteeniton ruokavalio tuo muutoksia ruokailuihin kodin ulkopuolella

Keliakialiitto on kehittänyt ravintoloille ja kahviloille tarkoitetun Gluteenittoman palvelun merkin. Gluteenittoman palvelun merkin tavoitteena on auttaa gluteenitonta ruokavaliota noudattavia löytämään luotettavia gluteenittomia ateriapalveluita kodin ulkopuolella.

Merkin käyttöoikeus voidaan myöntää ravintolalle tai kahvilalle, jossa ymmärretään gluteenittomuuden vaatimukset. Muun muassa ravintolan tai kahvilan ulko-oveen, verkkosivuille ja ruokalistoihin lisättävän merkin avulla käyttöoikeuden saanut yritys pystyy helposti kertomaan tarjonnastaan gluteenitonta ruokavaliota noudattaville.

Tietoa merkeistä

Gluteenittoman tuotteen merkki helpottaa ja nopeuttaa asiointia ja tuotteiden valintaa kaupassa.

Elokuussa 2017 Gluteenittoman tuotteen merkin käyttöoikeuden on saanut lähes 330 tuotetta.

- - -

Gluteenittoman palvelun merkki helpottaa gluteenitonta ruokavaliota noudattavien ruokailua kodin ulkopuolella.

Marraskuussa 2016 julkaistu Gluteenittoman palvelun merkki on tarkoitettu ravintoloille ja kahviloille