Merkit » Gluteenittoman palvelun merkkijärjestelmä

Gluteenittoman palvelun merkkijärjestelmä

Gluteeniton ruokavalio tuo muutoksia ruokailuihin kodin ulkopuolella. Uskaltaako gluteenitonta ruokavaliota noudattava lähteä ulos syömään ja kahvittelemaan? Mistä hän voi tietää, mistä saa turvallista, luotettavasti gluteenitonta ruokaa.

Gluteenitonta ruokavaliota noudattavat muun muassa keliaakikot, vilja-allergiset ja monet muut, jotka kokevat voivansa paremmin syödessään gluteenitonta ruokaa. Gluteenitonta ruokavaliota noudattava arvostaa ravintolaa tai kahvilaa, jossa hän voi luottaa siihen, että saa varmasti gluteenitonta syötävää.

Tähän tarpeeseen Keliakialiitto on kehittänyt Gluteenittoman palvelun merkkijärjestelmän. Merkin tavoitteena on parantaa gluteenittomien ravitsemispalveluiden saatavuutta ja turvallisuutta sekä helpottaa gluteenitonta ruokavaliota noudattavien ruokailua kodin ulkopuolella.

Gluteenittoman palvelun merkkijärjestelmä on aivan uusi; merkki on julkaistu Gluteeniton elämä -messuilla marraskuun lopussa 2016. Keliakialiitto on aloittanut työn saadakseen merkkijärjestelmään mukaan ravintoloita ja kahviloita, jotka osaavat ja haluavat panostaa gluteenittomuuteen tarjonnassaan.

Gluteenittoman palvelun merkki_pieni

palvelun merkki, ravintola2