Merkit » Yrityksille - Gluteenittoman palvelun merkki

Gluteenittoman palvelun merkki antaa yritykselle lisäarvoa

Gluteenittoman palvelun merkin käyttöoikeutta voi hakea ravintola tai kahvila, joka osaa ja haluaa tarjonnassaan ottaa huomioon gluteenitonta ruokavaliota noudattavien asiakkaiden tarpeet ja haluaa kertoa osaamisestaan asiakkaille.

Käyttöoikeuden saamiseksi yrityksen on täytettävä myöntämiskriteerit koskien gluteenittomuuden toteutumista toiminnassaan.

Gluteenittoman palvelun merkin käyttöoikeus on luvanvarainen ja maksullinen. Käyttöoikeutta haetaan Keliakialiitosta.

Gluteenittoman ruokavalion lisääntyminen näkyy ravintoloissa ja kahviloissa kysynnän kasvuna. Kyse ei ole vain trendistä; gluteenittoman ruokavalion noudattaminen yleistyy vuosi vuodelta. Keliaakikoiden ja vilja-allergisten lisäksi ruokavaliota noudattavaa joukko muita asiakkaita, jotka kokevat voivansa paremmin syödessään gluteenitonta ruokaa.

Keliakialiiton jäsenistölleen vuonna 2014 tekemän kyselyn vastaajista 85 % oli sitä mieltä, että luotettavasta gluteenittomasta palvelusta kertova merkki antaisi yritykselle paljon tai erittäin merkittävästi lisäarvoa ja luotettavuutta. Gluteenitonta ruokavaliota noudattava asiakas arvostaa ravintolaa tai kahvilaa, jossa hän voi luottaa siihen, että saa varmasti gluteenitonta syötävää. Gluteenitonta ruokavaliota noudattava asiakas ei kysele tarjottavista nirsouttaan vaan terveytensä vuoksi. Hän tuo ravintolaan tai kahvilaan mukanaan myös koko seurueensa, keskimäärin 2-3 lisäasiakasta!

Keliakialiiton tavoitteena on parantaa gluteenittomien palveluiden saatavuutta ja turvallisuutta. Keliakialiitto on kehittänyt Gluteenittoman palvelun merkin helpottamaan gluteenitonta ruokailua kodin ulkopuolella. Merkin avulla yritys kertoo helposti gluteenittomien annosten saatavuudesta asiakkaalle ja asiakas puolestaan voi luottaa gluteenittomaan osaamiseen yrityksessä.

Gluteenittoman palvelun merkki...

- tuo esille yrityksen gluteenittoman osaamisen
- auttaa yritystä erottumaan joukosta
- helpottaa asiakasta valitsemaan ravintolan tai kahvilan