Merkit » Yrityksille - Gluteenittoman palvelun merkki » Käyttöoikeuden hakeminen

Tietoa käyttöoikeuden hakemisesta

Käyttöoikeuden hakeminen

Gluteenittoman palvelun merkin käyttöoikeutta haetaan Keliakialiitosta. Käyttöoikeus kestää kaksi vuotta, jonka jälkeen käyttöoikeus uusitaan automaattisesti. Vuosittain Keliakialiittoon tulee toimittaa päivitetty ”Gluteenittomuuden varmistaminen yrityksessä” -tarkistuslista ja allekirjoitettu vakuutus gluteenittomuuden toteutumisesta toimipaikassa. Toimipisteen sertifiointi toteutetaan 2-3 vuoden välein.

Näin toimit:
1. Ota yhteyttä Keliakialiittoon keskustellaksesi merkin käyttöoikeuden vaatimuksista ja hakuprosessista merkki(at)keliakialiitto.fi tai Marjo Jokinen puh. 03 2541 342 .
2. Pyydä tarjous koulutusvaihtoehdoista ja sertifioinnista merkki(at)keliakialiitto.fi.
3. Yrityksesi vastuuhenkilö tai useampi työntekijä osallistuu Keliakialiiton järjestämään Gluteenittomuus ammattikeittiöissä -koulutukseen (eri vaihtoehtoja) ja suorittaa osaamistestin hyväksytysti.
4. Täytä Gluteenittoman palvelun merkin hakulomake ja palauta se Keliakialiittoon. Hakulomakkeessa on mukana Keittiön gluteenittoman turvallisuuden -tarkistuslista ja vakuutus gluteenittomuuden toteutumisesta yrityksesi toiminnassa.
5. Sertifiointikäynti yrityksessä gluteenittomuuden varmistamiseksi sovittuna ajankohtana.
6. Hyväksytyn sertifioinnin jälkeen allekirjoitetaan merkin käyttöoikeutta koskeva sopimus. Sopimuksen myötä yrityksellenne myönnetään Gluteenittoman palvelun merkin käyttöoikeus.

Katso ja lataa tästä Gluteenittoman palvelun merkin käyttöoikeuden hakulomake yrityksille:

[pdf]Gluteenittoman palvelun merkki - käyttöoikeuden hakulomake yrityksille, 462 kb, Päivitetty: 24.11.2016

Gluteenittoman palvelun merkki_pieni

Gluteeniton annos 8