Nyt » Medialle

Medialle

Logo2016_kapea

Tampereella 25.–26.11. järjestettäville Gluteeniton elämä -messuille odotetaan noin 4 000 kävijää. Keliakialiiton jo viidettä kertaa järjestämään messutapahtumaan on tulossa yli 50 näytteilleasettajaa, jotka ovat muun muassa gluteenittomien tuotteiden tuotevalmistajia, maahantuojia ja kaupan edustajia.

Messuohjelma koostuu asiantuntijaluennoista, paneelikeskusteluista ja kokkausnäytöksistä sekä julkistuksista ja palkitsemisista.

Median akkreditoituminen messuille sähköpostilla viestintäpäällikkö Leila Alivuotilalle, leila.alivuotila(at)keliakialiitto.fi

Lisätietoja messuista:

- Keliakialiiton toiminnanjohtaja Leila Kekkonen, p. 050 3210464
- messupäällikkö Marjo Jokinen, p. 050 5569999

- Gluteeniton elämä -messut -Facebook-tapahtuma
- #gluteenitonelämä2016

[pdf]Tiedote_Gluteeniton elämä -messut 2016, 45 kb, Päivitetty: 18.11.2016

Lue lisää messuista

Keliakiaviikko 2016

Osaatko tarjota gluteenitonta?

Oletko pohtinut, mitä voisit tarjota gluteenitonta ruokavaliota noudattavalle ystävällesi? Tai miettinyt, mitkä herkut sopivat työpaikkasi keliaakikolle? Suomessa yhä useampi noudattaa gluteenitonta ruokavaliota. Suurin osa heistä sairastaa keliakiaa.

Keliaakikko joutuu noudattamaan gluteenitonta ruokavaliota koko elämänsä. Hän ilahtuu, kun hänen ruokavalionsa muistetaan ja huomioidaan yhteisissä ruoka- ja kahvihetkissä.

Tämän vuoden keliakiaviikkoa varten tehdystä esitteestä löytyy tietoa gluteenittomasta ruoanlaitosta ja leivonnasta sekä tuotteiden pakkausmerkinnöistä. Lisäksi siinä on muutamia reseptejä.

[pdf]Keksitko_gluteenitonta2016, 753 kb, Päivitetty: 22.08.2016

Teemaviikon aikana liittoon kuuluvat 30 keliakiayhdistystä järjestävät monenlaisia tilaisuuksia eri puolilla Suomea. Tarjolla on esimerkiksi leivontakursseja sekä esittelyjä ruokakaupoissa.

Lue lisää keliakiaviikosta!

Vuosittain järjestettävän keliakiaviikon tavoitteena on lisätä keliakian tunnettuutta. Keliakian esiintyvyydeksi arvioidaan Suomessa kaksi prosenttia, mutta diagnoosin on saanut vasta kolmannes. Valtaosa sairastaa siis keliakiaa tietämättään.

[pdf]Tiedote: Keliakiaviikko 2016 - Keksitkö gluteenitonta?, 195 kb, Päivitetty: 30.08.2016

[pdf]Keliakiaviikko_2016_Mikä on keliakia ja miten sitä hoidetaan, 115 kb, Päivitetty: 05.09.2016

[pdf]Keliakiaviikko_2016_Reseptit medialle, 225 kb, Päivitetty: 05.09.2016

Lisätietoja:

Marjo Jokinen, tuoteasiantuntija, p. (03) 2541 342, marjo.jokinen(at)keliakialiitto.fi

Leila Alivuotila, viestintäpäällikkö, p. p. 050 5181034, leila.alivuotila(at)keliakialiitto.fi

Seuraa keliakiaviikkoa sosiaalisessa mediassa #keksitkögluteenitonta, #keliakiaviikko

Keliakialiiton uutiset kertovat tuoreeltaan, mitä keliakiarintamalla tapahtuu. Samoin Keliakialiiton Facebook-sivu ja Twitter-tili.

Tällä mediapalvelusivulla julkaisemme kampanja- ja muiden tapahtumien tiedotteita medialle esimerkiksi keliakiaviikon aikana.

Ota yhteyttä

Tarvitsetko keliakiaan tai sen hoitoon liittyää tietoa, keliakia-asiantuntijoita haastateltavaksi, logoja, valokuvia tms?

Ota yhteyttä:
Leila Alivuotila