Suolistossa suhisee - perheiden elämyspäivä Heurekassa

18.2.2013 kirjoittanut Marika Vanhatalo (marika.vanhatalo a kealiakialiitto.fi)

Tule viettämään hauska päivä perheen kanssa Heurekan tiedekeskukseen Vantaan Tikkurilaan lauantaina 16.3.2013.

Keliakialiitto ja Uudenmaan Keliakiayhdistys järjestävät yhteistyössä keliakiaa sairastaville lapsille ja heidän perheilleen elämyspäivän Heurekassa.

Päivän ohjelma:
klo 11.30 Ravintola Cafe Einsteinin kabinetissa keskustellaan ajankohtaisista asioista Keliakialiitossa ja lastentoiminnassa sekä lounastetaan buffee-pöydästä.

klo 13 Suolistossa suhisee -näyttely esittelee hauskasti ja havainnollisesti ruoansulatuskanavan rakennetta ja toimintaa. Body Worlds (ikäsuositus: yli 8 vuotiaille) on huikea näyttely ihmiskehon ainutlaatuisuudesta ja toiminnasta. Näyttelyssä näkee konkreettisesti omin silmin, miten ja mistä ihminen on rakentunut.

klo 15.40 Kokoonnutaan Planetaarion ovelle, jossa on tarjolla pientä välipalaa.

klo 16.00 Planetaariossa esitetään vauhdikas Se on solu! -animaatioelokuva (ikäsuositus: yli 6-vuotiaille), jossa sukelletaan tutkimaan ihmiskehon pienimpiä rakennuspalikoita. Elokuvassa tutustutaan myös DNA:han ja selvitetään, miten me kaikki olemme saaneet alkumme yhdestä ainoasta solusta.

Noin klo 16.30 Kiitos päivästä ja hyvää kotimatkaa!

Hinnat:

aikuinen 32e, lapset (6–11v) 22e, lapset (12–15v) 26e, alle 6-vuotiaat maksutta aikuisen seurassa (planetaario esitys 3e)

Tapahtuma toteutuu, jos maksavia osallistujia on vähintään 20. Mukaan mahtuu 35 osallistujaa. Sitovat ilmoittautumiset 6.3.2013 mennessä etelasuomi(a)keliakialiitto.fi tai 050 3309 953 Minna Halve (ilmoitathan osallistujien nimet, lasten iät, osoitteen sekä erityisruokavaliot).