Marja-Leena Kemppainen kutsuttiin Keliakialiiton kunniapuheenjohtajaksi

20.4.2013 kirjoittanut Marika Vanhatalo (marika.vanhatalo a kealiakialiitto.fi)

Keliakialiiton entinen puheenjohtaja, työsuojelupäällikkö Marja-Leena Kemppainen kutsuttiin liiton kunniapuheenjohtajaksi kevätliittokokouksessa 20.4.2013 Tampereella. Kemppainen toimi Keliakialiiton puheenjohtajana vuosina 2001–2012.

Marja-Leena Kemppainen_2013

– Koen arvokkaaksi, että työni on nähty niin merkitykselliseksi että siitä annetaan tällainen huomionosoitus. Tämä on niitä helmiä elämän helminauhassa, ainutkertainen tilanne.

Kemppaisen toimintavuosina Keliakialiitto kasvoi voimakkaasti, ja monia uudistushankkeita toteutettiin tuloksellisesti. Kemppainen toimi monien liiton työryhmien sekä työvaliokunnan puheenjohtajana, osallistui kansainvälisiin kokouksiin sekä edusti liittoa lukuisissa tilaisuuksissa. Lisäksi hän on antanut erittäin merkittävän henkilökohtaisen panoksen keliakiatyölle ja luonut hyvää henkeä koko keliakiajärjestön toimintaan.

Kevätliittokokouksessa esiteltiin myös Keliakialiiton päivitetty strategia. Jo viime vuoden kevätliittokokouksessa päätettiin jatkaa nykyistä strategiakautta vuoden 2015 loppuun.