Lounais-Suomen aluetoiminta on alkanut

20.9.2013 kirjoittanut Marika Vanhatalo (marika.vanhatalo a kealiakialiitto.fi)

Keliakialiiton viides aluetoimisto on tällä viikolla avannut ovensa Turussa. Lounais-Suomen aluetoimiston työntekijänä on aloittanut Miska Keskinen.

Keskinen on tehnyt pitkään järjestötyötä muun muassa Varsinais-Suomessa Punaisen Ristin palveluksessa, maahanmuuttotyössä, pääkaupunkiseudulla ammattiliitoissa ja viimeisimpänä Tehyssä.

– Odotan kovasti työtä ihmisten kanssa yhteisen asian eteen. Järjestötyössä parasta ovat ihmiset ja erilaiset maailmat, missä kuljemme. Tämä viides aluetoimisto vahvistaa Keliakialiiton vaikuttamistyötä ja jäsenten auttamista Lounais-Suomessa.

Lounais-Suomen aluetoimisto sijaitsee Läntisellä Pitkällä kadulla Turussa, samoissa tiloissa Varsinais-Suomen Näkövammaiset ry:n toimiston kanssa. Uuden aluetoimiston avajaisia vietetään torstaina 7.11. klo 14–17.

– Lämpimästi tervetuloa avajaisiin, ja toki toimistolla voi piipahtaa jo aikaisemminkin. Vaikka toimisto on Turussa, liikun myös alueella aina tehtävän niin vaatiessa. Silloin pakkaan toimistoni reppuun ja otan mukaan, Miska kertoo.

Lounais-Suomen alueella toimivat seuraavat keliakiayhdistykset:
Porin seudun keliakiayhdistys
Rauman seudun keliakiayhdistys
Salon seudun keliakiayhdistys
Turun seudun keliakiayhdistys

Keliakialiiton aluetoimistot antavat tukea ja tekevät alueellista yhteistyötä keliakiayhdistysten sekä monien eri alojen ammattilaisten kanssa (mm. gluteenittomien tuotteiden valmistajat, elintarviketeollisuus, vähittäiskauppa, terveydenhuolto, ravitsemisala, oppilaitokset, muut järjestöt ja julkinen ala). Aluetoimintaa toteutetaan Raha-automaattiyhdistyksen tuella.

RAY-logo