Kerro kokemuksistasi sopeutumisvalmennuskurssilla

7.10.2013 kirjoittanut Marika Vanhatalo (marika.vanhatalo a kealiakialiitto.fi)

Keliakialiitto on järjestänyt keliaakikkojen sopeutumusvalmennuskursseja yli 15 vuoden ajan. Kursseilla ovat käyneet työikäiset aikuiset, lapset vanhempineen, nuoret, eläkeläiset ja pariskunnat. Nyt haluaisimme kuulla sinun tarinasi: Mikä muuttui sopeutumisvalmennuksen jälkeen?

Kirjoitettuja kertomuksia on tarkoitus käyttää osana sopeutumisvalmennuksesta kertovaa kirjaa, joka on kymmenen järjestön yhteistyöhanke. Kaikki mukana olevat järjestöt kokoavat kokemuksia omilta ryhmiltään. Tavoitteena on koota kertomuksista yhteisiä tekijöitä, joilla voidaan kuvata sopeutumisvalmennuksen sisältöjä, merkityksiä, vaikutuksia ja muutoksia arkielämään. Yksittäisiä tekstejä ei kuitenkaan käytetä kirjassa kokonaisina.

Keliakialiitto voi käyttää tekstejä kuvatessaan sopeutumisvalmennuskurssitoimintaansa sekä kertoessaan keliaakikkojen sopeutumisvalmennuksesta viestinnässään, esimerkiksi Keliakia-lehdissä ja verkkosivuilla. Kirjoitukset julkaistaan nimettominä.

Lähetä kertomuksesi 30.10.2013 mennessä
osoitteella Keliakialiitto/Vuokko Ylitalo, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere tai vuokko.ylitalo(@)keliakialiitto.fi

Tekstin pituus voi olla 1-2 liuskaa ja kirjoituksessa tulee mainita, milloin olit kurssilla ja oliko kyse lapsille vanhempineen, nuorille, työikäisille, pariskunnille vai eläkeläisille suunnatusta kurssista.

Lisätietoja voit kysyä Vuokko Ylitalolta p. 03 2541 323