Keliakialiiton puheenjohtajana jatkaa Inkeri Kerola

22.11.2014 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)

Kansanedustaja Inkeri Kerola Raahesta jatkaa Keliakialiiton puheenjohtajana. Kerola valittiin toiselle kaudelle syysliittokokouksessa 22.11.2014 Tampereella.

– Kiitän luottamuksesta. Kaksi vuotta on lyhyt aika ja oppimista on ollut paljon. Eilen keskusteltiin siitä, että johdon tulee näkyä enemmän kentällä. Mielelläni tulen mahdollisuuksien mukaan, ja samoin toiminnanjohta, totesi Kerola.

Kerola jatkaa puheenjohtajana vuodet 2015–2016. Liittohallituksen varapuheenjohtajana jatkaa vuonna 2015 FM, KTM Anu-Maria Laitinen Tampereelta.

Kokousväkeä2014_1

Liittohallitukseen valittiin erovuoroisten tilalle vuosiksi 2015–2016 neljä jäsentä: DI, yrittäjä Tarja Karjalainen Kajaanista, erikoislääkäri (eläk.) Päivi Valkeinen Varkaudesta, apteekkari (eläk.) Pekka Sedig Vaasasta ja veturinkuljettaja (eläk.) Tauno Siltanen Tampereelta.

Liittohallituksen yleisvarajäseniksi valittiin samalle kaudelle nuorempi tutkija, ravitsemusterapeutti Elina Järvelä Kuopiosta ja hankejohtaja Markku Stenman Kauhavalta. Aino Lehtosen henkilökohtaiseksi varajäseneksi vuodeksi 2015 valittiin palvelukeskuksen johtaja (eläk.) Risto Soini Kannuksesta.

Liittohallituksesta jäivät pois varsinaiset jäsenet gastroenterologi Tuire Ilus Tampereelta, markkinahoitaja Raija Kuisma Varkaudesta ja erikoissuunnittelija Anni Panula-Ontto-Suuronen Mikkelistä.

Liittohallituksen varsinaisina jäseninä jatkavat edelleen oik. yo Annikki Lensu Rovaniemieltä, viestintäassistentti Sirpa Salonen Helsingistä, terveydenhuollon lehtori (eläk.) Marjatta Harvakari Nurmijärveltä, musiikin maisteri (eläk. ) Marja-Liisa Lehtonen Raumalta ja rehtori (eläk.) Aino Lehtonen Sastamalasta.

Keliakialiiton liittohallituksen kuuluu vuonna 2015 puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan lisäksi 9 jäsentä, 5 henkilökohtaista varajäsentä ja 2 yleisvarajäsentä. Kevätliittokokouksessa päätettyjen uusien sääntöjen mukaan liittohallitukseen kuuluu puheenjohtaja, varapuheenjohtaja sekä 8 muuta varsinaista jäsentä ja 3 yleisvarajäsentä. Syysliittokokouksessa päätettiin, että tähän siirrytään vaiheittain erovuoroisuuksien takia.

Syysliittokokouksessa hyväksyttiin lisäksi vuoden 2015 toimintasuunnitelma ja talousarvio sekä keliakiayhdistysten uudet mallisäännöt.