Gluteeniton elämä -messut ensi vuonna Tampereella

26.11.2015 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)
Logo2016_kapea

Tamperetalo_messut
Messupäällikkö Marjo Jokinen Keliakialiitosta ja projektipäällikkö Laila Walldén Tampere-talosta.
Gluteeniton elämä -messut järjestetään 25.–26.11.2016 Tampereella Tampere-talossa. Tapahtuma on järjestetty aiemmin nimellä Keliakia-messut. Kyseessä on Keliakialiiton kaikkien aikojen viides gluteeniton messutapahtuma.

– Gluteeniton elämä -nimi kertoo, että messujen kohderyhmä on entistä laajempi. Odotamme paikalle 4 000 kävijää kertoo messupäällikkö Marjo Jokinen.

Tapahtumassa kohtaavat keliaakikot ja muut gluteenitonta ruokavaliota noudattavat, heidän perheensä ja ystävänsä sekä terveydenhuollon ja ravitsemisalan ammattilaiset, jotka saapuvat messuille päivittämään keliakia- ja tuotetietojaan.

Messut ovat avoinna kaikille messuvieraille kahtena päivänä. Näytteilleasettajien ja asiantuntijapuheenvuorojen lisäksi messuilla on ensimmäistä kertaa esimerkiksi kokkausnäytöksiä Gluteeniton keittiö -tilassa. Messutapahtuma kokoaa saman katon alle laajasti gluteenittomien tuotteiden tuottajat, valmistajat, maahantuojat ja palveluiden tarjoajat.

Tampere-talon ravintola ja kahvila toimivat tapahtumapäivien ajan gluteenittomasti, kuten aiemmillakin Keliakialiiton messuilla on ollut tapana.

- Haluamme, että gluteenitonta ruokavaliota noudattava saa kerrankin nauttia rauhassa, eikä annosten gluteenittomuutta tarvitse varmistaa, Jokinen sanoo.

Myös Tampere-talossa odotetaan Gluteeniton elämä -messuja.

– Lounas- ja kahvitarjoilumme ovat saaneet aina hyvän vastaanoton messukävijöiden keskuudessa. Myös talon keittiöhenkilökunnalle tapahtuma on samalla kurkistus gluteenittomien tuotteiden uutuuksiin, kertoo Tampere-talon projektipäällikkö Laila Walldén.

Lue lisää joulukuun Keliakia-lehdestä sekä ensi vuoden alusta alkaen liiton verkkosivuilta ja sosiaalisen median kanavista.