Vapaaehtoistoiminnan tunnustuspalkinto Jarmo Rakkolaiselle

3.12.2015 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)
Jarmo Rakkolainen
Keliakialiiton järjestöpäällikkö Marjo Aspegren (vas.) ja viestintäpäällikkö Leila Alivuotila luovuttivat Jarmo Rakkolaiselle vapaaehtoistoiminnan tunnustuspalkinnon Tampereella.
Keliakialiitto on myöntänyt tänään 3.12., kansainvälisenä vapaaehtoisten päivänä, vapaaehtoistoiminnan tunnustuspalkinnon Turun seudun keliakiayhdistyksen puheenjohtajalle Jarmo Rakkolaiselle. Keliakialiitto myöntää tunnustuspalkinnon vuosittain aktiiviselle vapaaehtoistoimijalle, joka on merkittävällä ja esimerkillisellä tavalla tehnyt työtä keliaakikkojen hyvinvoinnin edistämiseksi.

Rakkolaisen palkitsemisperusteina olivat hyvä uudistamisasenne, yhdistyksen toiminnan kehittäminen idearikkaasti sekä yhdistyksen jäsenten osallistumismahdollisuuksien monipuolistaminen

- Rakkolainen on puheenjohtajana toimiessaan avannut aivan uudenlaisia lähestymistapoja yhdistyksen jäsenyyteen, jäsentilaisuuksiin ja jäsenten hyvinvointiin. Hän on myös rakentavalla tavalla osallistanut koko hallituksen mukaan toimintaan, Keliakialiiton järjestöpäällikkö Marjo Aspegren luonnehti palkitsemistilaisuudessa.

Jarmo Rakkolainen sai Keliakialiitolta kiitosta myös verkostoitumisesta muiden keliakiayhdistysten kanssa. Hän on ollut vuosina 2014-2015 liiton järjestötyöryhmän jäsen ja toiminut ryhmässä aktiivisena kehittäjänä.

Rakkolainen on ollut Turun seudun keliakiayhdistyksen puheenjohtaja parin vuoden ajan.

- Kun minut valittiin tehtävään, lupasin olla vuoden koskematta mihinkään. Puolen vuoden päästä oli pakko vähän koskea. Emme tienneet, mitä jäsenet haluavat, joten teimme jäsenkyselyn. Sen antia ruodimme hallituksen kesken, ja toiveita on alettu toteuttaa. Nyt mietin uutta kyselyä, jotta saamme selville, olemmeko lähteneet oikeaan suuntaan, Rakkolainen kertoi toimintatavoistaan yhdistyksen luotsina.