Keliakialiiton tutkimusapurahat haettavana

3.8.2016 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)

Keliakialiiton tutkimusapurahoja keliakia- ja suolistotutkimukseen voi hakea vielä elokuun aikana. Apurahoja jaetaan yhteensä 15 000 euroa kahdesta eri rahastosta.

Keliakialiiton tutkimusrahasto

Keliakialiiton tutkimusrahaston tavoitteena on myöntää 8 000 € apurahoina keliakiaa koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön ja matka-apurahoihin. Tutkimusrahaston varat saadaan lahjoituksina pääsääntöisesti yksityishenkilöiltä.

Apurahoja haetaan Keliakialiitto ry:n hallitukselle osoitetulla hakemuksella, johon liitetään hakijan ansioluettelo, yksityiskohtainen tutkimussuunnitelma kustannusarvioineen, selvitys viimeisten viiden vuoden aikana saaduista apurahoista sekä julkaisuluettelo. Apurahan saanut tutkija sitoutuu antamaan kirjallisen selostuksen apurahan käytöstä Keliakialiiton liittohallitukselle vuoden kuluessa apurahan saamisesta.

Hakemukset lähetetään 31.8.2016 mennessä osoitteeseen Keliakialiitto ry, Liittohallitus, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere.

Apurahat jaetaan 26.11.2016 Gluteeniton elämä -messuilla. Lisätietoja antaa toiminnanjohtaja Leila Kekkonen, p. 050 321 0464 tai leila.kekkonen(at)keliakialiitto.fi.

Maire Rossin muistorahasto

Keliakialiiton hallinnoimasta Maire Rossin muistorahastosta myönnetään apurahoja suoliston ja suolistosairauksien tutkimukseen yhteensä 7 000 €. Muistorahasto perustettiin syksyllä 2009 talousopettaja Maire Rossin testamenttilahjoitukseen liittyen.

Apurahaa haetaan Keliakialiitto ry:n hallitukselle osoitetulla hakemuksella, johon liitetään hakijan ansioluettelo, yksityiskohtainen tutkimussuunnitelma kustannusarvioineen, selvitys viimeisten viiden vuoden aikana saaduista apurahoista sekä julkaisuluettelo. Apurahan saanut tutkija sitoutuu antamaan kirjallisen selostuksen apurahan käytöstä Keliakialiiton liittohallitukselle vuoden kuluessa apurahan saamisesta.

Hakemukset lähetetään 31.8.2016 mennessä osoitteeseen Keliakialiitto ry/Maire Rossin tutkimusrahasto, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere.

Apurahat jaetaan 26.11.2016 Gluteeniton elämä -messuilla. Lisätietoja antaa toiminnanjohtaja Leila Kekkonen p. 050 321 0464, leila.kekkonen(at)keliakialiitto.fi.