Suosio yllätti Gluteeniton elämä -messuilla

25.11.2016 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)
Messupaiva1
Täysi salillinen yleisöä kuunteli professori Katri Kaukisen luentoa Gluteeniton elämä -messuilla.
Keliakialiiton järjestämät Gluteeniton elämä -messut alkoivat 25.11. Tampereella. Tampere-talo täyttyi heti ensimmäisenä messupäivänä, ja sekä näytteilleasettajat että luento-ohjelma kiinnostivat ennätysyleisöä aamusta alkuiltaan saakka.

- Ensimmäisen messupäivän suosio yllätti meidät. Kävijöitä oli peräti 1 500 henkilöä. Suuri kävijämäärä osoittaa, että tällaiselle tapahtumalle on tarvetta ja gluteenittomuus kiinnostaa, toteaa Keliakialiiton toiminnanjohtaja Leila Kekkonen.

Messujen avajaisissa puhunut Tampereen pormestari Anna-Kaisa Ikonen totesi puheenvuorossaan, että tapahtuma on omiaan lisäämään keliakiaan ja gluteenittomuuteen liittyvää tietoa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta.

- Näin järjestö edistää hienolla ja tärkeällä tavalla keliaakikoiden ja muiden gluteenitonta ruokavaliota noudattavien terveyttä ja hyvinvointia.

Lauantain puhujina muun muassa Markku Mäki ja Mikael Fogelholm

Messut jatkuvat lauantaina 26.11., jolloin ohjelmassa on muun muassa vuoden keliakiatutkijan julkistaminen ja gluteenittomuutta eri näkökulmista käsittelevä Minun gluteeniton elämäni -paneeli sekä kokkausnäytöksiä. Professori Markku Mäki luennoi keliakian uusista hoitomuodoista ja ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm erilaisten ruokavalikoiden ja superruokien vaikutuksesta terveyteen.

Gluteeniton elämä -messut järjestetään nyt viidettä kertaa. Kaksipäiväinen messutapahtuma kokoaa Tampere-taloon yhteensä noin 4 000 keliaakikkoa ja gluteenittomasta ruokavaliosta kiinnostunutta.

Lue lisää messuista