Uusi messutapahtuma on nimeltään Lautasella 2018

19.5.2017 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)
Gluteeniton elämä -messut osasto2
Helsingin Messukeskuksessa 27.–28.4.2018 järjestettävän uuden messutapahtuman nimi on Lautasella 2018. Keliakialiitto järjestää messut yhdessä Messukeskuksen kanssa. Yhteistyökumppaneina ovat Allergia- ja astmaliitto, Vegaaniliitto ja Elävä raakaravinto ry.

Uudessa tapahtumassa ovat esillä gluteeniton ruoka ja muut erityisruokavaliot, kasvis- ja vegaaniruoka sekä elävä- ja raakaravinto kukin omalla messualueellaan.

Keliakialiitto on järjestänyt Gluteenittoman messutapahtuman neljä kertaa Tampereella, mutta kasvavan suosion vuoksi paluu Helsinkiin tuli ajankohtaiseksi. Samalla Gluteeniton elämä -messut laajenevat erityis- ja free from -ruokavaliomessuiksi, jotka tarjoavat tuotteita, tietoa ja ratkaisuja monia erilaisia ruokavalioita noudattaville.

Lautasella 2018 -tapahtuma tarjoaa keliaakikoille ja muille gluteenitonta ruokavaliota noudattaville tietoa, tukea ja vinkkejä oman ruokavalionsa noudattamiseen. Ohjelmassa on luentoja, tietoiskuja ja kokkausnäytöksiä.

Tuttuun tapaan messuilla pääsee maistelemaan ja tekemään herkullisia gluteenittomia ostoksia. Keliakialiitto vastaa gluteenittomasta messualueesta ja ohjelmasta.

Liput voi ostaa ennakkoon

– Lautasella 2018 -tapahtuma kokoaa eri erityisruokavalioita noudattavat yhteen. Vaikka lautasten sisällöt vaihtelevat, ruoka ja yhdessä syöminen yhdistävät meitä. Kiinnostus eri ruokavalioita kohtaan on Suomessa ja maailmalla suurta. On tärkeää, että voimme osaltamme auttaa ihmisiä voimaan hyvin, sanoo toiminnanjohtaja Leila Kekkonen.

Uutta messutapahtumassa on lippujen ennakko-ostomahdollisuus. Pääsyliput voi ostaa suoraan verkosta, jolloin lipunmyyntiin ei tarvitse jonottaa messuille tullessa. Keliakiayhdistysten jäsenet saavat pääsylipun edullisempaan jäsenhintaan, kuten aiemminkin.

Lue lisää uudesta messutapahtumasta