Takaisinvetoilmoitus: lisäravinnesarjasta puuttuvat suomen- ja ruotsinkieliset pakkausmerkinnät

24.4.2013 kirjoittanut Marika Vanhatalo (marika.vanhatalo a kealiakialiitto.fi)

Turun alueella kuntosaleilla ja kaupoissa sekä muutamien muiden kaupungien kuntosaleilla markkinoidun Performance Sport Nutrition -ravintolisäsarjan tuotteista on havaittu puuttuvan kokonaan suomen- ja ruotsinkieliset pakkausmerkinnät.

Tuotteet voivat olla vaarallisia keliakiaa sairastaville sekä maito-, kananmuna-, soija- ja pähkinäallergisille.

Tuotesarja sisältää eri makuvaihtoehdoilla proteiinijuomia (Proteinmax) ja patukoita (Nutribar, Fast Recovery Bar, Pro Snax, Megabar 42 protein) sekä kapseleita, juomajauheita ja aminohappotabletteja. Markkinoija Tehoravinne.fi (Mika`s Sport and Powertraining Service Oy) on jo aloittanut tuotteiden keräämisen myyntipaikoista. Tuotteet tullaan myöhemmin palauttamaan myyntiin asianmukaisin merkinnöin.

Markkinoija pyytää keliakiaa sairastavia ja allergisia asiakkaita palauttamaan virheelliset tuotteet ostopaikkaan tai pakkauksen osoitteeseen Tehoravinne, Artturinkatu 2, 20200, Turku.

Lisätietoja antaa: Toimitusjohtaja Minna Rautio, Mika’s Sport and Powertraining Service Oy, p. 044 010 1484

Asiaa hoitaa Elintarviketurvallisuusvirasto Evirassa ylitarkastaja Mika Varjonen, p. 050 3868 416, mika.varjonen(@)evira.fi