Keliakialiitto kerää tietoa strategiatyön tueksi

11.3.2014 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)

Keliakialiitto on käynnistänyt lähivuosien toimintaa suuntaavan ja ohjaavan tulevaisuuden suunnittelun. Työskentelyssä tehdään kyselyjä eri kohderyhmille. Yksi kohderyhmä ovat henkilöt, jotka eivät ole keliakiayhdistyksen jäseniä, mutta sairastavat keliakiaa tai ovat jostakin muusta syystä kiinnostuneita gluteenittomasta ruokavaliosta.

Keliakialiiton toiminnanjohtaja Leila Kekkonen toteaa, että liitto haluaa nyt selvittää, mitkä tekijät saisivat vielä järjestöön kuulumattomat keliaakikot ja muut gluteenitonta ruokavaliota noudattavat liittymään mukaan.

– Tavoitteemme on palvella kaikkia keliakiaa sairastavia, jotta heidän arkensa sujuisi paremmin. Haluamme auttaa myös muita henkilöitä, jotka noudattavat gluteenitonta ruokavaliota terveyssyistä. Keliakialiitto on keliakian ja gluteenittoman ruokavalion vahva asiantuntija maassamme. Toivomme, että oikea ja ajankohtainen tieto on meidän kauttamme kaikkien sitä tarvitsevien saatavissa. Siksi haluamme strategiatyön taustaksi kartoittaa näkemyksiä mahdollisimman laajasti, Kekkonen sanoo.

Mikäli ei ole keliakiayhdistyksen jäsen, osallistu kyselyyn tästä.

Osa ljäsenistä on saanut jäsenille tarkoitetun kyselyn henkilökohtaisesti. Mikäli satunnaisotanta ei ole osunut sinuun ja olet jäsen, voit kirjautua jäsentunnuksillasi liiton verkkopalvelun jäsensivuille ja vastata kyselyyn siellä.