Keliaakikoille soveltuvia tuotteita -luettelo 2014 on julkaistu

19.3.2014 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)
Gluteenittomia tuotteita 2017

Keliakialiiton vuosittain julkaisemaan tuoteluetteloon on koottu vähittäiskaupoissa myytäviä, keliaakikoille soveltuvia viljapohjaisia elintarvikkeita. Luettelon tiedot perustuvat tuottajien, tuotevalmistajien, maahantuojien ja pakkaajien Keliakialiitolle toimittamiin tietoihin.

– Tässä luettelossa olevien tuotteiden lisäksi vähittäiskaupoissa on paljon myös muita keliaakikolle soveltuvia tuotteita. Tuotevalikoimat saattavat myös muuttua vuoden aikana. Seuraamalla yritysten ja Keliakialiiton verkkosivuja sekä Keliakia-lehden Tuotetietoa-palstaa saa tietoa ajankohtaisimmista muutoksista, muistuttaa Keliakialiiton tuoteasiantuntija Marjo Jokinen.

Luettelo mobiilina mukaan

Keliaakikoille soveltuvia tuotteita -luettelon tiedot löytyvät Keliakialiiton verkkosivuilta ja luettelon voi ladata myös pdf-muodossa. Vuoden 2014 tuoteluettelon takakannessa on ensimmäistä kertaa QR-koodi, jonka avulla tuoteluettelon tiedot saa haettua näppärästi myös älypuhelimeen tai tablettitietokoneeseen. Koodin voi lukea laitteella, jossa on toimivan kameran lisäksi QR-koodin lukuohjelma.

Lisäksi tuoteluettelo postitetaan painetun Keliakia-lehden liitteenä kaikille Keliakialiiton jäsenille ja uusille vuoden aikana liittyville jäsenille.