Ehdota vuoden gluteenitonta tuotetta

6.10.2014 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)

Keliakialiiton myöntämän Vuoden gluteeniton tuote -tunnustuksen saajaa etsitään jälleen. Tunnustuksen saaja julkistetaan Keliakialiiton syysliittokokouksen yhteydessä 22.11.2014.

Mikä gluteeniton tuote on ollut maistuva, laadultaan hyvä ja turvallinen? Mikä tuote ansaitsee mielestäsi kiitosta ja tunnustusta? Lähetä ehdotuksesi vuoden gluteenittomaksi tuotteeksi Keliakialiittoon 31.10.2014 mennessä perusteluineen ja yhteystietoinesi.

Ehdotukset lähetetään osoitteella tarja.heimolehto(at)keliakialiitto.fi tai Keliakialiitto ry/Tarja Heimolehto, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere.

Edellytyksenä valinnalle on, että tuote/tuotteet ovat tulleet markkinoille edellisen vuoden valinnan (5/2013) jälkeen. Ehdotuksen lähettäneiden kesken arvotaan kaksi kirjapalkintoa.

Useita arviointiperusteita

Yritykset voivat myös itse ilmoittautua kilpailuun mukaan. Ehdotuksessa tulee olla perustelut valinnalle. Tuotekilpailussa tärkeitä arviointiperusteita ovat tuotteen ravitsemuksellinen merkitys, monipuolinen käyttö, maku ja ulkonäkö, kotimaisen raaka-aineen käyttöaste, uutuusarvo, saatavuus ja hinta.

Viisihenkinen kilpailuraati tekee lopulliset valinnat. Lisäksi voidaan myöntää kunniamainintoja. Kilpailuraatiin kuuluvat Ravitsemusterapeuttien yhdistyksen edustaja, terveysviranomainen, kaksi kuluttajien edustajaa sekä kaksi Keliakialiiton edustajaa.

Lisätietoja antaa tuoteasiantuntija Tarja Heimolehto, puh. (03) 2541 324 tai tarja.heimolehto(at)keliakialiitto.fi