Gluteenittomia tuotteita 2015 -opas on julkaistu

30.3.2015 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)
Gluteenittomia tuotteita 2017
Keliakialiiton vuosittain julkaisemaan Gluteenittomia tuotteita -oppaaseen (ent. Keliaakikoille soveltuvia tuotteita -luettelo) on koottu vähittäiskaupoissa myytäviä, gluteenittomaan ruokavalioon soveltuvia viljapohjaisia tuotteita. Opas perustuu tuottajien, tuotevalmistajien, maahantuojien ja pakkaajien Keliakialiitolle toimittamiin tietoihin.

- On ollut ilahduttavaa huomata, miten gluteenittomien tuotteiden tarjonta on kasvanut. Alalle on tullut myös useita uusia tuotevalmistajia ja maahantuojia, sanoo Keliakialiiton tuoteasiantuntija Tarja Heimolehto.

Hän muistuttaa, että Gluteenittomia tuotteita 2015 -oppaassa olevien tuotteiden lisäksi vähittäiskaupoissa on paljon myös muita gluteenittomaan ruokavalioon soveltuvia tuotteita.

Tuotevalikoimat ja myös tuotteiden ainesosat saattavat välillä muuttua.

- Seuraamalla yritysten ja Keliakialiiton verkkosivuja ja somekanavia sekä Keliakia-lehden Gluteenittomia tuotteita -palstaa saa tietoa ajankohtaisimmista muutoksista, Heimolehto kertoo.

Gluteenittomia tuotteita 2015 -opas postitetaan painetun Keliakia-lehden liitteenä kaikille Keliakialiiton jäsenille ja uusille, vuoden aikana liittyville jäsenille.

Kaikki oppaan tiedot löytyvät myös Keliakialiiton verkkosivuilta. Lisäksi oppaan voi ladata sivuilta pdf-muodossa. Painetun oppaan takakannessa on QR-koodi, jonka avulla oppaan tiedot saa haettua näppärästi älypuhelimeen tai tablettitietokoneeseen. Koodin voi lukea laitteella, jossa on toimivan kameran lisäksi QR-koodin lukuohjelma.