Keliakialiiton tutkimusapurahat haettavissa - hakuaikaa 14.8. saakka

10.6.2015 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)

Apurahoja keliakia- ja suolistotutkimusta varten voi tänä vuonna hakea 14.8. saakka. Haettavissa ovat Keliakialiiton tutkimusrahaston ja Maire Rossin muistorahaston apurahat.

Keliakialiiton tutkimusrahasto

Keliakialiiton tutkimusrahaston tavoitteena on myöntää 10 000 € apurahoina keliakiaa koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön ja matka-apurahoihin. Tutkimusrahaston varat saadaan lahjoituksina pääsääntöisesti yksityishenkilöiltä.

Apurahoja haetaan Keliakialiitto ry:n liittohallitukselle osoitetulla hakemuksella, johon liitetään hakijan ansioluettelo, yksityiskohtainen tutkimussuunnitelma kustannusarvioineen ja selvitys viimeisten viiden vuoden aikana saaduista apurahoista sekä julkaisuluettelo.

Hakemukset lähetetään 14.8.2015 mennessä osoitteeseen Keliakialiitto ry, Liittohallitus, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere. Lisätietoja antaa toiminnanjohtaja Leila Kekkonen, p. 03 2541 321 tai info a keliakialiitto.fi.

Maire Rossin muistorahasto

Keliakialiiton hallinnoimasta Maire Rossin muistorahastosta myönnetään apurahoja suoliston ja suolistosairauksien tutkimukseen yhteensä 5 000 €. Muistorahasto perustettiin syksyllä 2009 talousopettaja Maire Rossin testamenttilahjoitukseen liittyen.

Apurahaa haetaan Keliakialiitto ry:n liittohallitukselle osoitetulla hakemuksella, johon liitetään hakijan ansioluettelo, yksityiskohtainen tutkimussuunnitelma kustannusarvioineen ja selvitys viimeisten viiden vuoden aikana saaduista apurahoista sekä julkaisuluettelo. Apurahan saanut tutkija sitoutuu antamaan kirjallisen selostuksen apurahan käytöstä Keliakialiiton liittohallitukselle vuoden kuluessa apurahan saamisesta.

Hakemukset lähetetään 14.8.2015 mennessä osoitteeseen Keliakialiitto ry/Maire Rossin tutkimusrahasto, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere. Lisätietoja antaa toiminnanjohtaja Leila Kekkonen, p. 03 2541 321 tai info a keliakialiitto.fi.

HUOM! Hakuaikaa on jatkettu 14.8.2015 saakka.