STM:n myöntämät jäsenjärjestöavustukset myönnetty keliakiayhdistyksille

22.6.2017 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)
STM tukee
Keliakialiitto sai tänä vuonna ensimmäistä kertaa sosiaali- ja terveysministeriön myöntämää jäsenjärjestöavustusta. STM tukee järjestöjen toimintaa jakamalla Veikkaus OY:n pelituottoja valtionavustuksina.

Keliakialiiton saama jäsenjärjestöavustus tulee jakaa kokonaisuudessaan keliakiayhdistyksille. Yhdistykset voivat anoa avustusta liitolta tiettyihin käyttötarkoituksiin.

Tänä vuonna rahat suunnataan yhdistysten vapaahtoisten kouluttautumiseen, lasten- ja nuortentoimintaan sekä yhdistykselle uuden tai uudenlaisen toiminnan toteuttamiseen. Avustusta sai 15 yhdistystä yhteensä 19 eri avustuskohteeseen ja avustusta myönnettiin kaikkiin kolmeen eri käyttötarkoitukseen. Myönnetyt avustussummat vaihtelivat 300 ja 2 000 euron välillä.

- Tämän uuden avustuksen tuella pienimmätkin yhdistykset voivat toteuttaa sellaisia tapahtumia ja muuta toimintaa, mihin niillä ei muutoin olisi taloudellisia mahdollisuuksia, iloitsee Keliakialiiton järjestöpäällikkö Marjo Aspegren.

Keliakialiitto sai avustusta jaettavaksi tälle vuodelle yhteensä 20 000 euroa. STM myöntää avustukset vuosittain, Keliakialiitto hakee jäsenjärjestöavustusta jälleen ensi vuodelle.