Toiminta » Keliakiaviikko » Keliakiaviikko 2016

Keliakiaviikko 2016 - yhdistysten tapahtumat

Valtakunnallista keliakiaviikkoa vietetään 5.–11.9.2016.

Tällä kertaa lähestymme gluteenitonta ruokavaliota noudattavien läheisiä: ystäviä, sukulaisia, työkavereita… Paikallisten keliakiayhdistysten järjestämissä tilaisuuksissa saa monenlaisia vinkkejä siihen, mitä voisi tarjota gluteenitonta ruokavaliota noudattavalle.

Pyydä läheisesi mukaan ja lähtekää yhdessä tutustumaan keliakiaviikon antiin! Tarkempia tietoja tapahtumista ja mahdollisista muutoksista löytyy Keliakialiiton Facebook-sivulta ja yhdistysten verkko- ja Facebook-sivuilta.

Lue lisää keliakiaviikosta!

26.-27.8.

Pieksämäen seudun keliakiayhdistys

La 27.8. olemme mukana Kanttila soikoon -tapahtumassa Pieksämäellä klo 11 alkaen paistamassa gluteenittomia vohveleita ja makkaraa. Tarjolla myös juomia.

Pohjois-Savon keliakiayhdistys ry

Pe 26.8. ja la 27.8. yhdistys mukana Elonkorjuu-tapahtumassa Kuopiossa.

Lauantai 3.9.

Rauman seudun keliakiayhdistys ry

Otamme varaslähdön keliakiaviikkoon ja nautimme lauantaina 3.9. klo 10 gluteenittoman aamupalan Eurajoella Kaffekellarissa (os. Kirkkotie 1). Hinta 10 €/hlö, maksu paikan päällä. Ilmoittaudu viimeistään 26.8. Marjo Niemiselle p. 0500 190 600 tai nieminen.marjo1(at)gmail.com

Oulun seudun keliakiayhdistys ry

La 3.9. klo 11–15 Mahdollisuuksien tori -tapahtuma Lyötyn torilla ja Kumppanuuskeskuksen tiloissa. Keliaakikot joukolla mukaan!

Maanantai 5.9.

Etelä-Kymen keliakiayhdistys ry

Ma 5.9. klo 18–20 asiantuntijailta Mielipaikassa (Kaunismäenkatu 4, Karhula). Ota mukaan ystäviä tai vinkkaa aiheesta kiinnostuneille. Keliakialiiton ravitsemusasiantuntija Sanna Arnalan johdolla paneudumme aiheeseen: Ilahduta ystävääsi – vinkkejä gluteenittomaan tarjottavaan ja kuinka gluteenittomuus varmistetaan. Kahvitarjoilu.

Uudenmaan keliakiayhdistys ry

Ma 5.9. klo 16–20 Huimalassa (kauppakeskus Ristikko, Ajomiehentie 1, Konala, Hki) lapsiperheiden maksuton reippailutapahtuma. Ohjelmassa on reippailua ja keliakian kyselytunti vanhemmille. Gluteelinton välipala yhdistyksen jäsenille n. klo 18. Ilmoittautumisohjeet verkkosivuilla.

Turun seudun keliakiayhdistys ry

Ma 5.9. klo 18 gluteeniton ilta Paraisten seurakuntakoti (Kirkkoesplanadi 3, 21600 Parainen). Aluevastaava Eeva Laine kertoo liiton ajankohtaisista asioista. Ilmoittaudu viim. 31.8.: keliakiaturku.nettilomake.fi tai p. 045 1305 888.

Päijät-Hämeen keliakiayhdistys ry

Ma 5.9. klo 10–13 infopiste Terveyskioski/Trio (Aleksanterinkatu 18, Lahti). Paikalla hallituksen jäseniä, tule juttelemaan.

Seinäjoen seudun keliakiayhdistys ry

Ma 5.9. klo 11-12 Seinäjoen Minimani, Tehtaantie 5. Kauppatapahtuma. Tarjolla kahvia ja mahdollisuus keskustella yhdistyksen hallituksen jäsenten kanssa. Kaupassa gluteenittomia tuotteita tarjouksessa.

Ma 5.9. ja ti 6.9. klo 17–21 Keksitkö gluteenitonta? Ilahduta ystävääsi! Ota ystäväsi mukaan opettelemaan gluteenitonta leivontaa. SeAMK Itikanmäen tilat, ilmoittaudu ma 29.8. mennessä: keliakia.sjk(at)gmail.com tai Sarille p. 050 557 9525.

Vaasan seudun keliakiayhdistys ry

Ma 5.9. klo 18 keliakiaviikon luentotilaisuus Vsy:n tiloissa (Korsholmanpuistikko 44, Vaasan poliisiasemaa vastapäätä). Erikoislääkäri Christian Nielsen luennoi keliakiasta ja aluevastaava Eija Lindberg gluteenittomuudesta. Tarjoilua.

Må 5.9. kl 18 celiakiveckans föreläsning om glutenfrihet och celiaki på Vnf:s utrymmen (Korsholmsesplanaden 44 mittemot Vasa polisstation). Specialläkare Christian Nielsen föreläser under rubriken celiaki samt Celiakiförbundets regionansvarig Eija Lindberg under rubriken glutenfrihet. Servering.

Pohjois-Karjalan keliakiayhdistys ry

Ma 5.9. klo 18 keliakiailta, kerhotalo Rupla (Sepänkatu 42). Kokemuksia siitä, miten selvitä gluteenittoman elämän tuomista arjen haasteista. Jauhovarasto auki klo 17–18.

Rovaniemen keliakiayhdistys ry

Ma 5.9. klo 10–15 keliakiaesittely Sampo-apteekissa, Sampokeskus, Rovaniemi.

Tiistai 6.9.

Etelä-Karjalan keliakiayhdistys ry

Ti 6.9. klo 17 alkaen kahvilatapaaminen Konditoria Aleksanterissa (Valtak. 42, Lpr) katutasossa. Tarjolla makea tai suolainen levonnainen kahvin tai teen kanssa sekä iloista seuraa.

Etelä-Kymen keliakiayhdistys ry

Ti 6.9. kauppakierrokset, lähtö yhdistyksen infopisteiltä klo 16 ja 17: Citymarket (Karhula), Prisma (Kotkan Sutela) ja K-Market Kanuuna (Hamina).

Uudenmaan keliakiayhdistys ry

Ti 6.9. klo 17–19 yhdistyspäivä Nurmijärven pääkirjastossa (Punamullantie 1, Nurmijärvi).

Rauman seudun keliakiayhdistys ry

Ti 6.9. klo 14–18 vietämme keliakiaviikkoa Rauman Citymarketissa. Tuunailemme gluteenittomia valmistuotteita kahvipöydän herkuiksi.

Turun seudun keliakiayhdistys ry

Ti 6.9. klo 14-18 esittäydymme ja kerromme gluteenittomuudesta Myllyn Prismassa (Myllynkatu 1, Raisio). Tervetuloa keskustelemaan!

Hämeen keliakiayhdistys ry

Ti 6.9. klo 10–15 apteekki-infoa Reskan Apteekissa (Raatihuoneenkatu 19, Hml), tule keskustelemaan keliakiasta ja lääkeasioista, tarjolla kahvit ja pientä naposteltavaa.

Härmän seudun keliakiayhdistys ry

Omakustanteinen pizzailta tiistaina 6.9.2016 klo 18.00, Vimpeli, Pizzaravintola Kir-Si, Patruunantie 13. (Yhdistys järjestää pizzailtoja joka kuun ensimmäisenä tiistaina eri puolilla yhdistyksen toiminta-aluetta)

Pirkanmaan keliakiayhdistys ry

Ti 6.9. avoimet ovet toimistolla klo 11–17.

Seinäjoen seudun keliakiayhdistys ry

Ti 6.9. klo 16–18 gluteeniton kahvilatapaaminen Sisustuskahvila Ruufuksessa.

Mikkelin seudun keliakiayhdistys ry

Ti 6.9. keskustelutilaisuus Ristiinalaisille ja lähiympäristön keliaakikoille klo 18.00 Martan baarissa (Brahentie 42, Ristiina).

Pohjois-Karjalan keliakiayhdistys ry

Ti 6.9. klo 9–15 Iso Myy gluteenittomien tuotteiden myyntitapahtumassa oman alueen leipomoiden herkkuja.

Pohjois-Savon keliakiayhdistys ry

Ti 6.9. klo 18 luento Varkaudessa Vammel-talolla ”Keksitkö gluteenitonta? Eksyksissä tuoteviidakossa”, luennoitsijana aluevastaava Henna Lehikoinen.

Kainuun keliakiayhdistys ry

Ti 6.9. klo 18 alk. sadonkorjuujuhla ”Tule ystävän kanssa”, keskusseurakuntakoti (Kirkkokatu 16, Kajaani). Tarjolla helposti leivottavaa gluteenitonta resepteineen, kakkukahvit ja juhlavaa ohjelmaa.

Länsi-Pohjan keliakia ry

Ti 6.9. klo 10–14 esittäydymme keliakiaviikon merkeissä ja vastaamme kysymyksiin järjestötietopisteessä Länsi-Pohjan keskussairaalan ala-aulassa. Tule käymään ja vinkkaa kavereillesikin!

Keskiviikko 7.9.

Etelä-Karjalan keliakiayhdistys ry

Ke 7.9. klo 17 alkaen tapaaminen Kahvila Imatrankoskessa (Koskenparras 8) kahvilan alakerrassa. Tarjolla pikkusuolaista kahvin tai teen kera sekä hyviä ystäviä juttuseuraksi.

Ke 7.9. klo 19 Punnitse & Säästä -vierailu Lappeenrannan myymälään IsoKristiinaan. Gluteenittomien tuotteiden esittelyä, maistiaisia sekä kampanjatarjouksia. Tervetuloa mukaan!

Kouvolan seudun keliakiayhdistys ry

Ke 7.9. klo 13–15 keliakiaviikon tietoisku gluteenittomasta ruokavaliosta kauppakeskus Valtarin hyvinvointipisteessä. Yhdistyksen edustaja kertoo vinkeistä.

Uudenmaan keliakiayhdistys ry

Ke 7.9. klo 18 Cafe Murussa (Keskusraitti 4, Rajamäki) gluteeniton kahvilailta teemalla ”Keliaakikko – tule yhdessä ystäväsi kanssa”.

Salon seudun keliakiayhdistys ry

Ke 7.9. klo 18 Salon Sytyn tiloissa keliakiaviikon keskusteluilta aiheesta Keksitkö gluteenitonta, gluteenittomasta leivonnasta, resepteistä ja niiden vaihtamisesta ja tuunaamisesta. Maistiaisia, kahvitarjoilu.

Porin seudun keliakiayhdistys ry

Ke 7.9. klo 18 keliakiaviikon ruokailu runsaasta noutopöydästä Ravintola Liisanpuisto (Liisankatu 20, Pori). Hinta 15 €/hlö. Sitovat ilmoittautumiset 20.8. mennessä. Hellevi Pitkänen, p. 044 0210 147. Maksu peritään tilaisuudessa. Ota myös ystäväsi mukaan.

Hämeen keliakiayhdistys ry

Ke 7.9. klo 17–19 kerhoilta Ystävän kammarilla Forssassa, keliakiasta kertomassa ja keskustelemassa sisätautien ylilääkäri Hannu Sulonen Forssan sairaalasta. Tule kahville ja juttelemaan.

Härmän seudun keliakiayhdistys ry

Aläjärven S-market ke 7.9. klo 17-20. Opastettu kauppakierros teemalla "Yllätä ystäväsi". Tarkoituksena löytää kaupoista sellaisiakin tuotteita, joita harvemmin tulee huomanneeksi. Hallituksen jäsenet toimivat oppaina ja heidät tunnistaa rintamerkistä.

Päijät-Hämeen keliakiayhdistys ry

Ke 7.9. klo 9–14 Lahden kuukausimarkkinat torilla. Kojullamme mm. syötävää myynnissä.

Päijät-Hämeen keliakiayhdistys ry
Ke 7.9. Leivontailta 17.30 - 21, paikka: Koulutuskeskus Salpaus, Svinhufvudinkatu 6, Lahti

Seinäjoen seudun keliakiayhdistys ry

Ke 7.9. klo 10–18 kauppatapahtuma Joupin Citymarketissa.

Ke 7.9. klo 18–21 gluteeniton tarinailta Lounasportti Suninsalmella (Eino Uusitalontie 482, Alajärvi (Lehtimäki).

Ke 7.9.klo 17.30-20.00 gluteeniton pop up-vohveliravintola Kurikassa. Jowima Oy:n tiloissa terveyskeskusta vastapäätä, osoite Mäkitie 54, Kurikka.

Mikkelin seudun keliakiyhdistys ry

Kauppatapahtuma Stellan S-marketissa ke 7.9, klo 10–17. Luvassa mm. kauppakierroksia (klo 11, 14 ja 16), ajankohtaista tietoja ja tarjouksia gluteenittomista tuotteista. Iltapäivällä mukana on Keliakialiiton aluevastaava, laillistettu ravitsemusterapeutti Henna Lehikoinen. Häneltä voi kysellä keliakiaan ja ravitsemukseen liittyvistä asioista.

Pohjois-Karjalan keliakiayhdistys ry

Ke 7.9. klo 9–13 tapaamme torilla jutustelun ja viikon teeman merkeissä.

Pohjois-Savon keliakiayhdistys ry

Ke 7.9. Leivotaan gluteenitonta Kuopion kansalaisopistolla yhteistyössä yhdistyksen kanssa, ilmoittautumiset kansalaisopiston verkkosivuilla. Yhdistyksen jäsenille palautusta osallistumismaksusta kurssin jälkeen 10 €. Rajoitettu osallistujamäärä.

Länsi-Pohjan keliakia ry

Ke 7.9. klo 18 syksyn ensimmäinen tapaaminen järjestökeskus Majakassa (Keskuspuistokatu 6, Kemi, käynti sisäpihalta, 2. krs, Kajuutta). Leipätilauksista tulee tietoa verkkosivullemme, tilaukset Paulalle p. 040 593 9274 tai keliakia1(at)luukku.com.

Raahen tienoon keliakiayhdistys ry

Ke 7.9. klo 14–18 Raahen Prismassa ja Pyhäjoen Salessa. Annamme vinkkejä ja maistiaisia gluteenitonta ruokavaliota noudattaville sopivista herkuista.

Oulun seudun keliakiayhdistys ry

Ke 7.9.2016 klo 18.00 Keliakiaviikon ruokailu yhdistyksen jäsenille Oulun palvelualan opistolla osoitteessa Teuvo Pakkalan katu 15. Mukaan mahtuu 45 henkilöä. Ilmoittautumiset 2.9.2016 mennessä osoitteeseen oulu.keliakia(at)gmail.com tai 040 701 2501. Jäsenkortti mukaan, jolloin myös avec on tervetullut.

Rovaniemen keliakiayhdistys ry

Ke 7.9. klo 18 ruokailu Soppa ja Sumpissa (Korkalonkatu 2, Rovaniemi). Yhdistys maksaa annoksen hinnasta 10 €, yli menevän osuuden maksaa ruokailija itse. Ilmoittautuminen 1.9. mennessä p. 040 561 6287.

Torstai 8.9.

Etelä-Karjalan keliakiayhdistys

To 8.9. klo 19 Punnitse & Säästä -vierailu Imatran myymälään (Karhumäenkatu 1.) Gluteenittomien tuotteiden esittelyä, maistiaisia sekä kampanjatarjouksia. Tervetuloa mukaan!

Hämeen keliakiayhdistys ry

To 8.9. klo 11–18 apteekki-infoa Aarre Apteekissa (Hämeenkatu 24–26, Riihimäki) tietoa keliakia- ja lääkeasioista, tarjolla kahvit ja pientä naposteltavaa. Voit myös osallistua arvontaan.

Härmän seudun keliakiayhdistys ry

Opastetut kauppakierrokset teemalla "Yllätä ystäväsi" . Tarkoituksena löytää kaupoista sellaisiakin tuotteita, joita harvemmin tulee huomanneeksi. Hallituksen jäsenet toimivat oppaina ja heidät tunnistaa rintamerkistä.

Lappajärvi S-market to 8.9 klo 14 -17
Vimpeli S-market to 8.9 klo 14 -17
Ylihärmä S-market to 8.9 klo 14 -17

Päijät-Hämeen keliakiayhdistys ry

To 8.9. klo 10–13 Terveyskioski/Trio (Aleksanterinkatu 18, Lahti). Infopiste, paikalla hallituksen jäseniä, tule juttelemaan.

Sastamalan seudun keliakiayhdistys ry

To 8.9. klo 18 ”Keksitkö gluteenitonta” -ilta Kauppalantalolla (Puistokatu 10, Sastamala). Aluevastaava Eija Lindberg kertoo leipomisniksejä ja ravitsemusterapeutti Ildikó Hytönen keliaakikon hyvästä ruokavaliosta. Maistiaisia, reseptejä, kahvia/teetä ja arpajaiset. Leipomo Ilona myy gluteenittomia tuoretuotteita.

Seinäjoen seudun keliakiayhdistys ry

To 8.9. klo 10–18 kauppatapahtuma Keskisellä.

Vaasan seudun keliakiayhdistys ry

To 8.9. klo 12–18 Laihian K-market Pirkassa keliakiatietoa ja gluteenittomien tuotteiden maistatusta.

To 8.9. kl 12–18 på K-market Pirkka i Laihela celiaki-information och smakprov på glutenfria produkter.

Keski-Suomen keliakiayhdistys ry

To 8.9. klo 17.30–20.30 kaikille avoin luentotilaisuus Jyväskylän kaupunginkirjaston Minnansalissa (Vapaudenkatu 39–41). Tilaisuudessa luennoi LT Kalle Kurppa aiheesta ”Gluteenista sairaaksi” sekä Keliakialiiton ravitsemusterapeutti Henna Lehikoinen aiheesta ”Keksitkö gluteenitonta – eksyksissä tuoteviidakossa”. Kahvitarjoilu ja tuotemaistiaisia.

Pohjois-Karjalan keliakiayhdistys ry

To 8.9. klo 9–15 syyssykkäys Anna-Maijan kotileipomolla (Mulonväylä 780).

Pohjois-Savon keliakiayhdistys ry

To 8.9. pizzakoulu lapsille Rossossa (Haapaniemenkatu 24-26) alk. klo 16, tarvittaessa toinen ryhmä alk. klo 18.30. Kurssin hinta 10 € maksetaan Rossossa. Ilmoittaudu 25.8. mennessä: riittasandberg10(at)gmail.com, p. 044 052 5538 tai jenni.nivala(at)gmail.com, p. 050 349 7829.

Kainuun keliakiayhdistys ry

Gluteeniton ilta Sotkamon Turinatuvalla (Akkoniementie 9, 88600 Sotkamo) 8.9 alkaen klo 17.30. Viimeistä tietoa keliakiasta ja keliakian hoidosta ruokavaliolla. Kaikille avoin.

Perjantai 9.9.

Härmän seudun keliakiayhdistys ry

Kauhava, S-market ja K-Supermarket sekä Lapua S-market ja Supermarket, pe 9.9. klo 14-17. Opastettu kauppakierros teemalla "Yllätä ystäväsi". Tarkoituksena löytää kaupoista sellaisiakin tuotteita, joita harvemmin tulee huomanneeksi. Hallituksen jäsenet toimivat oppaina ja heidät tunnistaa rintamerkistä.

Vaasan seudun keliakiayhdistys ry

Pe 9.9. klo 11–18 Vaasan Rewell-centerissä annetaan ohjeita ja vihjeitä glut. vierastarjottavista yhteistyössä Vaasan Martat ry:n kanssa. Mitä löydämmekään ruokakaapista…

Fre 9.9. kl 11–18 på Re­well-center i Vasa ges råd och tips på glutenfri servering i samarbete med Vaasan Martat ry. Vad hittas­ I skafferiet…

Raahen tienoon keliakiayhdistys ry

Pe 9.9. klo 14–18 Raahen Citymarketissa. Kerromme gluteenittomasta ruokavaliosta ja tuotteista. Annamme vinkkejä ja maistiaisia gluteenitonta ruokavaliota noudattaville sopivista herkuista.

Ylivieskan seudun keliakiayhdistys ry

Pe 9.9. yhdistys mukana Justuksessa keliakiaviikolla, yhdistyksen edustaja paikalla koko päivän.

Lauantai 10.9.

Kouvolan seudun keliakiayhdistys ry

La 10.9. keliakiaviikon yhteisruokailu Lemin Säräpirtillä. Ilmoittaudu 31.8 mennessä Kaijalle, kaijakem(at)gmail.com tai p. iltaisin 041 4547 284. Ruoka on G + L, ilmoitathan muista allergioista. Jollei särä maistu, löytyy tilaten muutakin. Retken hinta 10 €/hlö. Bussi Tuulensuojalta klo 12.30, ruokailu 14–16, paluu Kouvolaan 17.30 mennessä.

Uudenmaan keliakiayhdistys ry

La 10.9. klo 10–15 gluteeniton leivontakurssi Uudenmaan Marttojen opetuskeittiössä, (Lapinlahdenkatu 3A, 2.krs, Hki). Pääraaka-aineina kvinoa, amarantti ja teff. Maksu 15 €/hlö. Ilmoittautumisohjeet yhdistyksen verkkosivuilta.

Porin seudun keliakiayhdistys ry

La 10.9. klo 10–14 K-Citymarketissa gluteenittomien tuotteiden kauppakierroksia Kauppakeskus Puuvillassa, Siltapuistonkatu 14. Tule tutustumaan yhdistystoimintaan ja Citymarketin gluteenittomien tuotteiden valikoimaan.

Turun seudun keliakiayhdistys ry

La 10.9. klo 10–17 Free From -erityisruokavaliomessut Vanha Suurtori. Yhdistyksemme on mukana järjestämässä messuja. Löydät tapahtuman myös Facebookista.

Mikkelin seudun keliakiayhdistys ry

La 10.9. klo 12 alkaen keskustelutilaisuus vastasairastuneille. Kahvila Vilee, Mikkeli (Raatihuoneenkatu 14). Yhdistys tarjoaa kahvit/teet ja kahvileivät, ei ennakkoilmoittautumista.

Raahen tienoon keliakiayhdistys ry

La 10.9. klo 10–16 Pekan Pimiöiden toritapahtuma, jossa esitellään Keliakialiiton ja yhdistyksen toimintaa ja jututetaan rennolla otteella kaikkia, jotka ovat yhdistyksestä ja asioista kiinnostuneita. Tarjolla gluteenittomia vohveleita, kahvia/teetä ja mehua pientä korvausta vastaan.

Rovaniemen keliakiayhdistys ry

La 10.9. klo 12–16 koko perheen retki Vikakönkään laavulle, jossa makkaranpaistoa, nokipannukahvia, ongintaa, yhdessäoloa. Ilmoittaudu 5.9 mennessä, p. 040 616 287.