Toiminta » Kurssit » Tuettu lomatoiminta

Tuetut lomat

Keliakialiitto toteuttaa yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja lomahuollon kanssa tuettuja lomaviikkoja eri teemoilla.

Lomat on tarkoitettu henkilöille joilla ei ole omin varoin tai muuten mahdollisuutta lomailla. Lomien tavoitteena on tukea itsenäistä selviytymistä elämän eri tilanteissa ja vahvistaa perheen sisäisiä vuorovaikutussuhteita. Pääasiallinen toiminta järjestetään tukilomapaikan puolesta. Osan aikaa paikalla on myös Keliakialiiton työntekijä ja ohjelmassa on keliakiatietojen päivitystä.

Aikuisten omavastuuosuus on 20 e/vrk. Alle 17-vuotias lapsi on ilmainen.

Hakeminen tuetuille lomille

Lomatukihakemuksen voit täyttää sähköisesti Maaseudun Terveys- ja Lomahuollon verkkosivuilla (Lomahuolto). Lomatukihakemuksia saa myös suoraan Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:stä puh. 010 2193 460.

Lähetä hakemuksesi suoraan Maaseudun Terveys- ja Lomahuoltoon. Merkitse hakemukseesi näkyviin, milloin keliakia on todettu sekä muut mahdolliset ruokavaliot ja sairaudet.

Hakemuksen tulee olla perillä kolme kuukautta ennen loman alkua.

Lopulliset valintapäätökset tekee Maaseudun Terveys ja Lomahuolto ry. Hyväksytyt saavat kirjeen noin kuukautta ennen loman alkua. Jos kutsu ei tule ajallaan, lomatukea ei ole silloin voitu myöntää. Kielteisestä päätöksestä ei ilmoiteta erikseen.

Ajantasaiset tiedot tuetuista lomista löydät Tuettu lomatoiminta .