Köydenveto

Kuuntele harjoitus tästä:

Tarkoitus

Opetella hyväksymään oma tilanne tai tunteet ja luopumaan kamppailusta sellaista asiaa kohtaan, mitä et voi muuttaa. Harjoitus kuvaa tilannetta, jossa kamppailet jonkin vaikean asian kanssa.

Kesto

Noin 2 minuuttia.

Ohje

Kuuntele mieluiten äänite.

Lue harjoitus

Tilanteesi on ikään kuin vetäisit köyttä hirviön kanssa. Hirviö on iso, ruma ja hyvin vahva. Sinun ja hirviön välissä on pohjaton kuilu. Jos häviät köydenvedon, putoat kuiluun ja sinun käy huonosti. Joten vedät ja vedät, mutta mitä kovemmin vedät, sitä kovemmin myös hirviö vetää ja kuilun reuna näyttää olevan yhä lähempänä. Vaikein asia onkin ymmärtää, että sinun tehtäväsi ei ole jatkaa tehotonta kamppailua ja voittaa köydenvetoa. Sinun tehtäväsi on pudottaa köysi.

Pohdinta

Käytkö kamppailua jonkin vaikean keliakiaan liittyvän asian kanssa? Voisitko luopua taistelusta sitä vastaan ja jatkaa eteenpäin?

Tästä takaisin sivulle hyvän mielen harjoitukset.