Löysää otetta

Tarkoitus

Oppia huomaaman, kuinka kehosi jännitykset voivat liittyä ajatuksiasi tai tunteitasi ympäröivään kireyteen.

Kesto

Noin 2 minuuttia.

Ohje

Voit tehdä tämän harjoituksen missä ja milloin vain.

Lue harjoitus

Keskity hetki hengityksesi virtaan sisään ja ulos. Hengitä muutaman kerran rauhallisesti ja purista sitten toinen kätesi nyrkkiin. Purista nyrkkiä ja vapauta se sitten hellästi. Toista keskittyen samalla supistamisen ja vapauttamisen tuntemuksiin. Huomaa, kuinka vapautumisen tunne leviää kehosi ja sisimpäsi läpi.

Milloin tahansa sinulla on jokin kipeä tunne, tutkiskele kiinni pitämisen tunnetta kehossasi. Työskentele fyysisen tuntemuksesi kanssa. Tutki, kuinka fyysisen kireyden helpottaminen vaikuttaa kipeään tunteeseen.

Pohdinta

Mitä ajatuksia tämä tehtävä herätti? Huomaatko, kuinka mielen ja kehon kireydet ja kivut ovat yhteydessä toisiinsa?

Tästä takaisin sivulle hyvän mielen harjoitukset.

Evästeasetuksesi on tallennettu.