Vuoden 2013 tuoteluettelo on ilmestynyt

25.3.2013 kirjoittanut Marika Vanhatalo (marika.vanhatalo a kealiakialiitto.fi)
Gluteenittomia tuotteita 2017

[pdf]Gluteenittomia tuotteita 2017, 3769 kb, Päivitetty: 23.03.2017
Keliaakikoille soveltuvia tuotteita 2013 -luetteloon on koottu vähittäiskaupoissa myytäviä, keliaakikoille soveltuvia viljapohjaisia elintarvikkeita. Tuoteluettelon tiedot perustuvat tuottajien, tuotevalmistajien, maahantuojien sekä pakkaajien Keliakialiitolle toimittamiin tietoihin.

Tässä luettelossa olevien tuotteiden lisäksi vähittäiskaupoissa on paljon myös muita keliaakikolle soveltuvia tuotteita. Tuotevalikoimat saattavat myös muuttua vuoden aikana. Seuraamalla yritysten ja Keliakialiiton verkkosivuja sekä Keliakia-lehden Tuotetietoa-palstaa saat tietoosi ajankohtaisimmat muutokset.

- Luettelo sisältää muun muassa tietoa Gluteenittoman tuotteen merkistä. Merkki auttaa keliaakikkokuluttajaa ja helpottaa turvallisen tuotteen löytämistä kaupassa. Keliakialiitto on myöntänyt Gluteenittoman tuotteen merkin käyttöoikeudet jo yli 200 tuotteelle, kertoo Keliakialiiton tuoteasiantuntija Marjo Jokinen

Gluteenittomia leivonnaisia valmistavia leipomoita on tämän vuoden luettelossa mukana ennätysmäärä. Leipomoita on nykyisin kattavasti ympäri Suomea, ja monipuolinen tuotevalikoima ilahduttaa aina keliaakikkoa. Useat leipomot ovat edustettuina Keliakia 2013 -messuilla. Tervetuloa herkuttelemaan messuille 17.–18.5.2013 Tampere-taloon!

Keliaakikolle soveltuvia tuotteita -luettelo lähetetään kaikille Keliakialiiton jäsenille 2.5. ilmestyvän Keliakia-lehden mukana.