Uusi gluteeniton keittokirja auttaa arjessa

29.8.2014 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)

Kiire töistä kotiin, lapsille ruokaa ja sitten harrastuksiin. Mitä ihmeessä sitä laittaisi ruuaksi? Jotain helppoa ja edullista, mutta hyvää. Keliakialiiton uusi keittokirja Mitä syödään tänään? antaa vinkkejä juuri tähän. Kirja julkaistiin maanantaina 1.9.2014.

- Meiltä on kysytty kirjaa, jossa olisi selkeitä ja helppoja arkisia ruokaohjeita. Ohjeita, joita jokainen kotikokki osaa tehdä ja jotka toisivat vaihtelua gluteenittomin aterioihin, kertoo kirjan tekijä, Keliakialiiton tuoteasiantuntija Marjo Jokinen.

Mitä syödään tänään? on Keliakialiiton julkaiseman Gluteenittomasti-ruokakirjasarjan kolmas osa. Ensimmäinen osa, Jokisen tekemä Syötävän hyvää leipää ilmestyi vuonna 2011 ja saavuttu heti suuren suosion. Vuonna 2012 ilmestyi Jokisen ja Keliakialiiton toiminnanjohtaja Leila Kekkosen yhdessä tekemä Kokkaa maailman makuja.

Uudessa kierrekantisessa keittokirjassa on 49 testattua gluteenitonta reseptiä. Kirjan värikkäät kuvat on ottanut tamperelainen valokuvaaja Sami Helenius ja sen graafisen ilmeen on suunnitellut Tea Kuikko-Botham. Kirja sopii hyvin perusoppaaksi aloittelevalle gluteenittomalle kokille. Reseptit ovat helppoja, edullisia ja gluteenittomia. Kirja antaa myös vinkkejä, miten voi säästää ruokamenoissa ja miten jääkaapin tähteet voi hyödyntää.

Ainekset löytyvät lähikaupasta

Mitä syödään tänään? -kirjaa voi tilata Keliakialiitosta