Keliakialiitto kumppanina Syödään yhdessä -teemavuodessa

6.3.2017 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)
Syödään yhdessä
Keliakialiitto osallistuu Suomi 100 -juhlavuoden Syödään yhdessä -hankkeeseen, jonka tavoitteena on edistää yhdessä syömisen kulttuuria. Liitto haluaa Suomen juhlavuotena kutsua gluteenitonta ruokaa syövät nauttimaan hyvistä aterioista ja yhteisöllisyydestä.

– Syyskuun alussa vietettävän valtakunnallisen keliakiaviikon tämänvuotinen teema ”Kaikki syömään! – gluteenitonta turvallisesti.” osuu sopivasti yhteen Syödään yhdessä -kampanjan tavoitteen kanssa toteaa Keliakialiiton toiminnanjohtaja Leila Kekkonen.

- Viemme silloin viestiä gluteenittomuudesta kahviloihin ja ravintoloihin sekä rohkaisemme gluteenitonta ruokavaliota noudattavia lähtemään ruokailemaan kodin ulkopuolelle.

Paikalliset keliakiayhdistykset järjestävät keliakiaviikon aikana Kaikki syömään! -ruokailutapahtumia eri puolilla Suomea.

Marraskuussa keliakiayhdistykset järjestävät viidellä paikkakunnalla isovanhempi-lapsi -tapahtumia, joissa sukupolvet kohtaavat yhdessä leipoen ja askarrellen. Myös nämä tapahtumat ovat osa Keliakialiiton Syödään yhdessä -tekoja. Lisäksi Keliakialiitto tuottaa vuoden aikana hankkeen eri teemoihin liittyvä gluteenittomia reseptejä.

Syödään yhdessä -teemavuotta koordinoi ELO – Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö, jonka tarkoituksena on edistää yhteisöllisempää ruokakulttuuria ja luoda uusia toimintatapoja.

Lue Keliakialiiton Syödään yhdessä -lupaus

Lue lisää Keliakialiiton osallistumisesta Syödään yhdessä -teemavuoteen